Seria animowana Arcane, która powinna stać się arcydziełem Riot Games, nieoczekiwanie stała się sprawdzianem finansowym dla firmy, dowiedziała się WomanEL. Choć fabuła oparta na bohaterach kultowej gry League of Legends podbiła serca fanów i zdobyła prestiżowe nagrody, projekt nie uzasadniał inwestycji. Jak podaje Bloomberg, firma wydała 250 milionów dolarów na dwa sezony i zwróciła tylko połowę tej kwoty.
Popularności serialu animowanego nie można przełożyć na trwałe korzyści. Riot postrzegał Arcane jako prezent dla fanów i sposób na przyciągnięcie nowych graczy do gry. Jednak płatności za streaming od Netfliksa i Tencenta, które wynosiły 3 miliony dolarów za odcinek, nie zrekompensowały kolosalnych kosztów. Ponadto twórcy nie byli w stanie na czas zaoferować tematycznych przedmiotów kosmetycznych, które mogłyby zainteresować nowicjuszy w grze.
Drugi sezon zapowiada się na osiągnięcie progu rentowności dzięki ulepszonej strategii monetyzacji. Jednak sukces Arcane rodzi ważne pytanie: czy branża gier jest skłonna zainwestować ogromne sumy pieniędzy w nieruchomości, które wywołują emocje, ale nie gwarantują zwrotów finansowych?
Riot Games próbuje znaleźć równowagę między sztuką a biznes. I chociaż Arcane stało się legendarnym fenomenem w świecie animacji, jego historia przypomina, że nawet najlepsze pomysły wymagają przemyślanej realizacji. >
Źródło informacji