Dzisiejsza kultura komputerowa znajduje się u szczytu popularności i nie wykazuje żadnych oznak wypalenia. Jest pełna swoboda działania, solidna fabuła, niespodziewane zwroty akcji i ogromna satysfakcja po zwycięstwie. WomanEL przewiduje, jak zmieniła się czołówka najpopularniejszych gier na przestrzeni ostatnich 20 lat.
W 2004 roku w pierwszej trójce liderów znalazły się „Final Fantasy”, „World of Warcraft” i „Need for Speed: Underground 2”. Jednak do początku 2008 roku WoW był na pierwszym miejscu przy wielkim wietrze, a czołową trójkę zamknęły GTA 4 i San Andreas.
W 2012 roku szczyt popularności osiągnęły „Minecraft”, „Skyrim” i ten sam „World of Warcraft”. Po kolejnych 4 latach „Minecraft” zmienił swoją pozycję, a w pierwszej trójce znalazły się „Fallout 4” i „League of Legends”.
Do 2020 roku „Roblox” zajmował pierwsze miejsce, pozostawiając „Roblox” Minecraft” i „Call of Duty: Warzone”. Jednak do początku 2024 roku „Minecraft” spadł na sam dół, „Roblox” spadł do kolejnego rzędu w rankingu, a „Fortnite” znalazł się na trzecim.
Rok 2024 stał się wyjątkowy dla graczy ze względu na wydanie dużej liczby długoterminowych projektów, nowe części kultowych serii i pojawienie się nowych gatunków. A znaczący przełom w sferze wirtualnej rzeczywistości umożliwił tworzenie niezwykle realistycznych i zapierających dech w piersiach świateł. Wśród różnych kategorii te gry są uważane za najbardziej popularne:
„Sports Champions 2024”;
RPG „Eclipse of Eternity”;
„Mystical Realms ”.
Wcześniej rozmawialiśmy o Cyberolimpiadach 2025: podczas których odbędą się pierwsze igrzyska olimpijskie ze sportami cybernetycznymi.