



WYROK

W IMIENIU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ

Dnia 16 lutego 2016r.

Sąd Okręgowy w Warszawie, Wydział XXIV Cywilny

w składzie:

**Przewodniczący:** SSO Monika Dominiak

**Protokolant :** Dagmara Liszewska

po rozpoznaniu w dniu 2 lutego 2016 r. w Warszawie na rozprawie

**sprawy z powództwa** Stowarzyszenia Europejskiego Centrum Analiz Geopolitycznych w Warszawie

**przeciwko** Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie  
o ochronę dóbr osobistych

1. nakazuje pozwanemu Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o. w Warszawie zaprzestania naruszania dóbr osobistych powoda Stowarzyszenia Europejskiego Centrum Analiz Geopolitycznych w Warszawie poprzez usunięcie artykułów autorstwa Michała Kacewicza i Michała Krzymowskiego „Euroazjaci w Warszawie „, ze strony internetowej <http://swiat.newsweek.pl/euroazjaci-w-warszawie,100369,1,1.html>,”Piskorski za pieniądze Kremla” ze strony internetowej <http://polska.newsweek.pl/piskorski-za-pieniadze-kremla,100408,1,1.html>, poprzez uniemożliwienie dostępu użytkowników portalu internetowego [www.newsweek.pl](http://www.newsweek.pl) do treści tych artykułów;
2. nakazuje pozwanemu Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o. w Warszawie usunięcie skutków naruszenia dóbr osobistych powoda Stowarzyszenia Europejskiego Centrum Analiz Geopolitycznych w Warszawie poprzez zamieszczenie w tygodniku „Newsweek Polska” w najbliższym numerze po uprawomocnieniu się wyroku oraz na stronie internetowej [www.newsweek.pl](http://www.newsweek.pl) w dniu uprawomocnienia się wyroku oświadczenia następującej treści:

„Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.-wydawca tygodnika „Newsweek Polska”, w którym w numerze 3/2013 z dnia 14 stycznia 2013 roku ukazał się artykuł „Euroazjaci w Warszawie” oraz jako administrator serwisu internetowego [www.newsweek.pl](http://www.newsweek.pl), w którym ukazały się artykuły „Piskorski za pieniądze Kremla” oraz „Euroazjaci w Warszawie” oświadczają, że zawarte we wskazanych artykułach twierdzenia, sugestie i insynuacje dotyczące rzekomej działalności agenturalnej Stowarzyszenia Europejskiego Centrum Analiz Geopolitycznych w Warszawie i jego członków na rzecz Federacji Rosyjskiej i innych państw są nieprawdziwe oraz jako takie naruszają dobre imię Stowarzyszenia Europejskiego Centrum Analiz Geopolitycznych.

Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o. przeprasza tym samym za naruszenie dobrego imienia Stowarzyszenia Europejskiego Centrum Analiz Geopolitycznych”, przy czym powyższe oświadczenie powinno znaleźć się na trzeciej stronie tygodnika „Newsweek Polska” w ramce o rozmiarze formatu A5( 210mm szerokości na 148 mm wysokości)koloru czarnego o grubości 3 punktów typograficznych , pisane czarną czcionką na polu koloru białego, czcionką Arial o wielkości 12 punktów typograficznych, a także na stronie internetowej [www.newsweek.pl](http://www.newsweek.pl) w wyskakującym okienku pop-up w jej górnej części w formacie 400x400 pikseli, tekst ma być pisany czarną czcionką Arial o wielkości 12 punktów typograficznych, na polu koloru białego, przez okres 3 dni;

3.zasądza od pozwanego Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o. w Warszawie na rzecz Stowarzyszenia Europejskiego Centrum Analiz Geopolitycznych w Warszawie kwotę 25 000 (dwadzieścia pięć tysięcy) złotych wraz z ustawowymi odsetkami od dnia 9 grudnia 2013 roku do dnia zapłaty;

4. zasądza od pozwanego Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o. w Warszawie na rzecz Europejskiej Fundacji Pomocy Prawnej kwotę 25 000 (dwadzieścia pięć tysięcy) złotych wraz z ustawowymi odsetkami od dnia 9 grudnia 2013 roku do dnia zapłaty ;

5. w pozostałej części powództwo oddala;

6. koszty postępowania między stronami wzajemnie znosi;

7. nakazuje ściągnąć od pozwanego Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o. w Warszawie i z roszczenia zasądzonego na rzecz powoda Stowarzyszenia Europejskiego Centrum Analiz Geopolitycznych w Warszawie na rzecz Skarbu Państwa –kasa Sądu Okręgowego w Warszawie kwoty po 5300 (pięć tysięcy trzysta) złotych tytułem zwrotu kosztów tymczasowo wyłożonych przez Skarb Państwa.